4 minuten lezen | 25 okt 2022

TelevisaUnivision selecteert Nielsen ONE voor cross-platform metingen

Strategische overeenkomst maakt gebruik van Nielsen & Gracenote oplossingen om de betrokkenheid van Spaanstaligen bij Spaanstalige media in de VS te vergroten.

New York - 25 oktober 2022 - Nielsen heeft vandaag aangekondigd dat TelevisaUnivision, 's werelds grootste Spaanstalige media- en content bedrijf, een meerjarige overeenkomst heeft getekend voor het gebruik van Nielsen ONE, de cross-platform meetoplossing van het bedrijf die in december wordt uitgebracht. Als onderdeel van de nieuwe overeenkomst, die ingaat in januari 2023, zal TelevisaUnivision gebruik maken van de volledige suite van oplossingen onder Nielsen ONE, samen met Nielsen Marketing Cloud, en Gracenote's Advanced Discovery suite. De overeenkomst maakt zowel meting als geavanceerde planning mogelijk voor TelevisaUnivision's nationale, digitale, lokale en audio-filialen, evenals voor haar streamingdienst ViX.

Nielsenaudience-first meting maakt gebruik van big data gevalideerd door een robuust panel op persoonsniveau om nauwkeurig publiek vast te leggen en te rapporteren dat echt representatief is. Met behulp van Nielsen's cross-platform oplossingen, zal TelevisaUnivision een ongeëvenaard zicht hebben op campagne statistieken en content gebruik op alle schermen en apparaten, waardoor ze volledig inzicht krijgen in het kijkgedrag op alle modaliteiten en campagnes kunnen optimaliseren voor adverteerders om bedrijfsresultaten te stimuleren.

"Het is een eer om met TelevisaUnivision samen te werken terwijl zij hun transformatie voortzetten. Als early adopter van Nielsen ONE zijn we verheugd dat TelevisaUnivision echt de kracht van representatieve, crossmediale metingen en optimalisatie met geavanceerde doelgroepen kan ontsluiten om hun groei te ondersteunen", zegt David Kenny, CEO van Nielsen. "We zijn toegewijd aan het leveren van oplossingen die een consistent, vergelijkbaar en gededupliceerd beeld geven van de consumptie van kijkers en content , waarbij inclusie en representatie centraal staan."

"Als de toonaangevende Spaanstalige media en content bedrijf in de wereld, zijn we gericht op het ontsluiten van meer waarde voor merken om ons Spaanstalige publiek te bereiken, te betrekken en te verblijden via onze streaming, digitale en lineaire TV-aanbiedingen," zegt Wade Davis, CEO van TelevisaUnivision. "Nielsen is al lange tijd een betrouwbare bron van kijkcijfermeting en blijft innoveren terwijl de industrie zich ontwikkelt. Omdat we ons portfolio blijven uitbreiden op verschillende platforms en in nieuwe regio's, zijn we verheugd om samen te werken met Nielsen om de volgende generatie mediameting te helpen ontwikkelen die representatief is voor het publiek overal."

De mogelijkheid om via Nielsen ONE geavanceerde doelgroepen te plannen, te optimaliseren en te meten op alle schermen, biedt het meest uitgebreide beeld van het gewenste publiek bij elke stap van het mediatraject. Met granulaire inzichten van Nielsen's oplossingen, inclusief geavanceerde doelgroepen die verder gaan dan leeftijd en geslacht, zal TelevisaUnivision uiteindelijk beter gepositioneerd zijn om adverteerders te helpen een gericht Spaanstalig publiek te leveren. De toevoeging van Gracenote Advanced Discovery zal bijdragen aan een meer gepersonaliseerde ontdekkingservaring van hun content, waardoor de betrokkenheid van kijkers bij shows en programma's op de platforms van TelevisaUnivision wordt vergroot.

Over Nielsen

Nielsen geeft vorm aan de media in de wereld en content is wereldwijd marktleider op het gebied van publieksmeting, data en analyse. Door ons inzicht in mensen en hun gedrag op alle kanalen en platforms, voorzien we onze klanten van onafhankelijke en bruikbare informatie, zodat ze nu en in de toekomst in contact kunnen komen met hun publiek. Nielsen is wereldwijd actief in meer dan 55 landen. Ga voor meer informatie naar www.nielsen.com en volg ons op sociale media (Twitter, LinkedIn, Facebook en Instagram).

Over TelevisaUnivision, Inc.

Als het toonaangevende Spaanstalige media- en content bedrijf in de wereld, beschikt TelevisaUnivision over de grootste bibliotheek van eigen content en toonaangevende productiecapaciteiten die de streaming, digitale en lineaire televisie-aanbiedingen, evenals de radioplatforms voeden. Het mediaportfolio van het bedrijf omvat de best gewaardeerde omroepnetwerken Univision en UniMás in de VS en Las Estrellas en Canal 5 in Mexico. TelevisaUnivision is de thuisbasis van 36 Spaanstalige kabelnetwerken, waaronder Galavisión en TUDN, het nummer 1 Spaanstalige sportnetwerk in de VS en Mexico. Met de meest aantrekkelijke portfolio van Spaanstalige sportrechten ter wereld, heeft TelevisaUnivision zijn positie als thuisbasis van voetbal verstevigd. TelevisaUnivision bezit en beheert ook 59 televisiestations in de V.S. en vier uitzendkanalen in Mexico die verbonden zijn met 222 televisiestations, de Videocine studio en Uforia, de thuisbasis van Latin Music, die 57 radiostations in eigendom of beheer omvat in de V.S., een serie live evenementen en een robuuste digitale audio footprint. TelevisaUnivision is de thuisbasis van de wereldwijde streamingdiensten ViX en Blim TV, die samen meer dan 50.000 uur aan originele Spaanstalige programma's van hoge kwaliteit van gerenommeerde producenten en toptalenten bieden. Tot de prominente digitale activa van het bedrijf behoren Univision.com, Univision NOW en verschillende digitale apps met topclassificatie. Ga voor meer informatie naar televisaunivision.com.

Sarah Muratore
Nielsen
sarah.muratore@nielsen.com

*Dit artikel verscheen oorspronkelijk op Nielsen.com.