5 minuten lezen | 20 dec 2016

Nielsen neemt over Gracenote

Wereldwijd marktleider in kijkcijfermeting neemt de belangrijkste leverancier van media- en entertainmentmetadata over

New York, NY - 20 december 2016 - Nielsen heeft vandaag aangekondigd dat het een overeenkomst heeft gesloten met Tribune Media Company voor de aankoop van Gracenote, de belangrijkste leverancier van media en entertainment metadata. Met deze transactie verwerft Nielsen de gegevens en technologie die ten grondslag liggen aan de programmagidsen en gepersonaliseerde gebruikerservaringen voor belangrijke video-, muziek-, audio- en sportuitzendingen content. De overname breidt Nielsen's footprint met grote klanten uit door het opnemen van Gracenote's wereldwijde content database die zich uitstrekt over platforms waaronder multichannel video programming distributors (MVPD's), smart televisies, streaming muziekdiensten, aangesloten apparaten, mediaspelers en infotainmentsystemen voor in de auto.

Gracenote levert referentie-informatie voor meer dan 12 miljoen film- en televisielijsten en 200 miljoen muzieknummers, en stuurt de interfaces aan van de belangrijkste streaming digitale mediadiensten, evenals de verbonden technologiesystemen in meer dan 75 miljoen auto's. Het bedrijf is de industriestandaard voor automatische content herkenningstechnologie (ACR), die de ontdekkings- en aanbevelingsengines aandrijft die worden gebruikt door 's werelds grootste televisie-, muziek- en autobedrijven.

Door de mogelijkheden van Gracenoteop te nemen in het meetraamwerk, zal Nielsen klanten diepere analyses van consumentengedrag kunnen bieden en een ongekende kijk op publieksbetrokkenheid van ontdekking tot consumptie. Als onderdeel van het Nielsen Total Audience-meetraamwerk zullen de intelligente metadata van Gracenotehelpen om te voldoen aan de behoeften van onze klanten in een adresseerbare wereld waarin marketeers zich richten op klanten en campagnes in realtime optimaliseren. De opname van deze gegevens zal mediabedrijven ook in staat stellen om hun content te optimaliseren voor specifieke doelgroepen.

Daarnaast zullen Gracenote's langetermijnrelaties met klanten op het gebied van tv, audio, sport en auto verder worden versterkt via Nielsen's wereldwijde bereik en positie als leider op het gebied van kijkcijfermeting en -informatie. De transactie zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2017 worden afgerond.

"Gracenote's metadata en content herkenningstechnologie voedt de interfaces van de belangrijkste video-, muziek- en infotainmentsystemen in de auto waar consumenten dagelijks mee werken. Deze overname biedt Nielsen een belangrijke aanwinst voor onze missie om consumentengedrag te meten en te begrijpen," zegt Karthik Rao, President, Expanded Verticals bij Nielsen.

"De afgelopen tien jaar heeft Gracenote miljoenen mensen elke dag verbonden met de tv-programma's, sport, films en muziek waar ze van houden, waardoor entertainment toegankelijker en beter te ontdekken is", zegt John Batter, Chief Executive Officer van Gracenote. "We zijn enthousiast over de mogelijkheid om de volgende stap te zetten met Nielsen en ons wereldwijde bereik uit te breiden door innovatieve, op inzichten gebaseerde oplossingen te blijven leveren aan klanten."

De transactie zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2017 worden afgerond. De transactie zal naar verwachting worden gefinancierd door een combinatie van contanten en schulden. Nielsen werd bij de transactie geadviseerd door PJT Partners en werkte samen met Baker & McKenzie als juridisch adviseurs.

Gracenote zal worden opgenomen in Nielsen's Watch segment. Nielsen verwacht dat de overname van Gracenote neutraal zal zijn voor 2017 GAAP EPS en licht accretief in 2018. Gracenote was niet opgenomen in Nielsen's vooruitzichten voor 2017, verstrekt op 8 december 2016, op haar analistendag. Nielsen zal meer details geven over de verwachte impact van Gracenote wanneer het de resultaten voor het vierde kwartaal van 2016 rapporteert.

Gracenote zal opereren als een business unit binnen Nielsen. Het bedrijf zal blijven opereren vanuit het hoofdkantoor in Emeryville, Californië.

OVER NIELSEN

Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN) is een wereldwijd performance management bedrijf dat inzicht geeft in wat consumenten kijken en kopen. NielsenHet segment Watch biedt media- en reclameklanten Total Audience-meetservices voor alle apparaten waarop content - video, audio en tekst - wordt geconsumeerd. Het Buy-segment biedt fabrikanten van verpakte consumptiegoederen en retailers het enige wereldwijde overzicht in de sector van prestatiemeting in de detailhandel. Door informatie uit de Watch en Buy segmenten en andere gegevensbronnen te integreren, biedt Nielsen zijn klanten ook analyses die helpen prestaties te verbeteren. Nielsen, een S&P 500-bedrijf, is actief in meer dan 100 landen en dekt meer dan 90% van de wereldbevolking. Ga voor meer informatie naar www.nielsen.com.

DISCLAIMER TOEKOMSTGERICHTE UITSPRAKEN

Dit persbericht bevat informatie die op de toekomst gerichte uitspraken zou kunnen zijn, die zijn gedaan op grond van de "safe harbor"-bepaling van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Deze verklaringen kunnen worden aangeduid met woorden als 'zullen', 'verwachten', 'zouden', 'kunnen', 'zullen' en soortgelijke uitdrukkingen. Deze verklaringen zijn onderhevig aan risico's en onzekerheden, en de werkelijke resultaten en gebeurtenissen kunnen wezenlijk verschillen van de huidige verwachtingen. Factoren die hiertoe kunnen leiden zijn, zonder beperkingen, algemene economische omstandigheden, omstandigheden in de markten waarin Nielsen actief is, gedrag van klanten, leveranciers en concurrenten, technologische ontwikkelingen, evenals wettelijke en regelgevende regels die van invloed zijn op de activiteiten van Nielsenen specifieke risicofactoren die worden besproken in andere publicaties en openbare deponeringen van het Bedrijf (inclusief de deponeringen van het Bedrijf bij de Securities and Exchange Commission). Deze lijst van factoren is niet bedoeld om volledig te zijn. Dergelijke op de toekomst gerichte verklaringen gelden alleen op de datum van dit persbericht en wij nemen geen verplichting op ons om schriftelijke of mondelinge op de toekomst gerichte verklaringen door ons of namens ons te actualiseren als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of andere factoren.

CONTACTEN

Mediarelaties: Ben Billingsley, ben.billingsley@nielsen.com, 1+ 646-654-5429

Mediarelaties: Leslie Pitterson, leslie.pitterson@nielsen.com, 1+ 646-654-4412

Investeerdersrelaties: Amy Glynn, amy.glynn.@nielsen.com,+1 646-654-4931

*Dit artikel verscheen oorspronkelijk op Nielsen.com.

Gerelateerd nieuws

4 sep 2024
Nieuwe Gracenote Watch Prompts dataset helpt aanbieders van video's om de tune-in en betrokkenheid van hun publiek te verbeteren

Met behulp van AI en menselijke redactionele expertise vult Watch Prompts Gracenote Video Descriptors aan met feiten, call-outs voor talent en content vergelijkingen NEW YORK - 4 september 2024 - Gracenote, de content solutions business unit van Nielsen, heeft Gracenote Watch Prompts gelanceerd, een nieuwe dataset die wereldwijde videoplatforms en -diensten voorziet van interessante feiten over ...

8 apr 2024
Cineverse werkt samen met Gracenote om de zoekmogelijkheden voor cineSearch enorm uit te breiden

cineSearch zal gebruik maken van Gracenote's uitgebreide TV en film datasets om gepersonaliseerde zoekresultaten en up-to-date titelbeschikbaarheid en deep-links naar content te leveren.

13 mrt 2024
Gracenote lost de frustratie op van kijkers over waar, wanneer en hoe ze streaming programma's kunnen bekijken

Gracenote Programmabeschikbaarheidsgegevens helpen kijkers bij het vinden en bekijken van de streaming tv, films en live sport die ze zoeken.

Vul het formulier in om contact met ons op te nemen!

255 van 255 teken(s) over

Door uw contactgegevens met ons te delen, erkent u dat u onze Privacyverklaring hebt gelezen en dat u ermee instemt berichten te ontvangen over Gracenote's bedrijf, producten/diensten en evenementen die interessant voor u kunnen zijn. Als u echter ooit van gedachten verandert, kunt u zich afmelden door de instructies te volgen in de e-mail die u van ons ontvangt.

Bedankt voor uw bericht!

Wij hebben uw vraag ontvangen en ons team staat klaar om te helpen. We zullen uw bericht snel bekijken en u zo snel mogelijk antwoorden.